Werken op de basisschool in kathmandu - Reisverslag uit Kathmandau, Nepal van Manouk Heesch - WaarBenJij.nu Werken op de basisschool in kathmandu - Reisverslag uit Kathmandau, Nepal van Manouk Heesch - WaarBenJij.nu

Werken op de basisschool in kathmandu

Door: Manouk

Blijf op de hoogte en volg Manouk

14 Maart 2014 | Nepal, Kathmandau

Afgelopen twee dagen hebben we gewerkt op de basisschool in kathmandu. De eerste dag hebben we een inventarisatie gemaakt. Er moesten de volgen de dingen gebeuren: wc's poetsen, speeltuintje gemaakt worden voor de aller kleinste, klaslokalen gewit worden, in de gang de muren witten, de ingang(poort) moest geschilderd worden, en er moet een nieuw plafon in de keuken gemaakt worden die zit vol gaten. Zelf werd gevraagd of wij naar de computer wilde kijken. Gisteren zijn we begonnen in groepjes aan de taken ongeveer 3 personen per taak. Ik ben begonnen in de speeltuin. Eerst moest al het afval en bakstenen opgeruimd worden daarna moest het zand verdeeld worden zodat er dadelijk rubber matten op kunnen liggen. Zo staat er in het speeltuintje een glijbaan en een schommel. Deze worden vandaag geschilderd. S middags ben ik samen met Marieke begonnen met poetsen van de jongens wc's poehhh dat was een klus. Naar mijn idee worden deze nooit gepoetst kinderen stonden me raar aan te kijken toen ik vertelde dat ik de wc's ging schoonmaken. Hygiene is hier een belangrijke factor dat nog geleerd moet worden. Daarom gaan we ook een lesje geven over hygiene en dat ze naar ieder toilet bezoek hun handen moeten wassen. Want hygiene begint bij jezelf. Over een halfuurtje gaan we weer vertrekken het is hier namelijk half 10 dus ik ga weer stoppen. Over 3 dagen moeten alle taken klaar zijn dus we gaan hard aan t werk.

  • 15 Maart 2014 - 19:45

    Rianne:

    Hee Manouk,

    Leuk om je verslagen te lezen en om de foto's te bekijken!
    Het is een hele klus maar dat komt denk ik wel goed met jullie inzet ;).

    Heel veel succes nog!

    Liefs X Rianne

  • 16 Maart 2014 - 08:53

    Jolanda Vd Cruijsen:

    Hey Manouk,

    ik vind het ook superleuk om je verslagen te lezen. Superknap hoor. Geniet er nog van en veel plezier.

    Groetjes jolanda vd cruijsen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandau

Manouk

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 6516

Voorgaande reizen:

28 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

28 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

08 Maart 2014 - 29 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: