Grensverleggend. - Reisverslag uit Kathmandau, Nepal van Manouk Heesch - WaarBenJij.nu Grensverleggend. - Reisverslag uit Kathmandau, Nepal van Manouk Heesch - WaarBenJij.nu

Grensverleggend.

Door: Manouk

Blijf op de hoogte en volg Manouk

17 Maart 2014 | Nepal, Kathmandau

Vandaag een grensverleggend verslag, gisteren hadden we vrij. We hadden besloten om op excursie naar de nagerjuna . Omdat het was gisteren holy festival en gingen we de nagarjuna beklimmen deze is zo'n 2000 meter hoog. Hier kwamen allen boeddhisten samen om dit te vieren. Als eerste moesten we 5 km aan trappen bewandelen. Dit was behoorlijk zwaar maar met voldoende water hebben we de top bereikt. Het was erg bijzonder om te zien hoe het holy festival gevierd werd, iedereeen deelde soepjes en eten uit. Hierbij moesten we natuurlijk wel opletten met wat we aten. Natuurlijk hadden we ook een prachtig uitzicht. Daarna moesten we kiezen welke tocht we terug zouden lopen de lange tocht of de korte maar dit was wel via de trrappen. Omdat dat de korte tocht gevaarlijk kon zijn vanwege stijlen stukken kozen we voor de lange tocht maar deze bleek zo'n 17 km te zijn. Het was erg pittig maar door de mooie natuur en de groep bleef iedereen gemotiveerd en hebben we de eindstreep bereikt. Het was een grensverleggende tocht!!

Vandaag hebben we voor de laatste dag gewerkt op de basisschool in kathmandu. Alle projecten zijn klaar. De wc's zijn gepoetst, een klaslokaal is getexd , een gang getext, mooie muur schildering bij de ingang, nieuw plafom bij de keuken en natuurlijk de speeltuin voor de kinderen is helemaal klaar. Dit ging allemaal natuurlik niet zonder slag of stoot. Ondanks dat de groep echt goed samen werkte had iedereen het zelfde gevoel. We hadden het gevoel dat de basisschol niet dankbaar was naar ons toe. Walter heeft vanavond uit gelegd dat het in deze cultuur anders werkt als bij ons. Zo kwamen de leraren keer op keer ons op de vingers kijken. Nu blijkt dat de leraren juist met bewondering naar ons werk keken. En het niet gewoonlijk is als hun ons zouden helpen. Achteraf ben ik blij dat we dit gedaan hebben. De kinderen waren namelijk heel blij toen ze in het speeltuintje konden spelen. Dit was een ongelofelijk mooi gezicht.

Morgen vertrekken naar Chitwan ik ben erg benieuwd naar de natuur en de wilde dieren. Natuurlijk ook naar de nieuwe projecten waaraan we gaan voldoen. Hopelijk is de wifi daar goed genoeg zodat jullie mij kunnen blijven volgen.

• 17 Maart 2014 - 19:09

Corrie Mutsaers:

Het ziet er allemaal goed uit! Alles weer helder,schoon en gemaakt.
    Op naar het volgende. Pas op voor de wilde dieren!!!!!
    gr Corrie

• 17 Maart 2014 - 19:12

Corrie Mutsaers:

LEUK OM JE ZO TE KUNNEN VOLGEN. GENIET ERVAN.
    gr Corrie

• 18 Maart 2014 - 08:21

Niekske:

Leuke verhalen en al veel gedaan daar zo te lezen.
    Veel succes en plezier nog!

Groetjes Niekske

• 19 Maart 2014 - 21:11

Jacqueline Van Dijk:

Lieve Manouk,
    Wat ben ik trots dat ik jouw peettante ben!!

• 19 Maart 2014 - 21:15

Jacqueline Van Dijk:

Lieve Manouk,wat fijn dat de kindjes daar nu ook een