kennis making nepal - Reisverslag uit Kathmandau, Nepal van Manouk Heesch - WaarBenJij.nu kennis making nepal - Reisverslag uit Kathmandau, Nepal van Manouk Heesch - WaarBenJij.nu

kennis making nepal

Door: manouk

Blijf op de hoogte en volg Manouk

11 Maart 2014 | Nepal, Kathmandau

Hoi alle,
Vandaag een reisverslag van twee dagen omdat hier regelmatig de stroom uitvalt. De afgelopen twee dagen hebben we de toerist uitgehangen om zo meer te leren over de cultuur en de gewoontes van de bevolking in Nepal. Gisteren zijn we samen met onze nepaleese gids naar verschillende stupa's geweest. En vanddag zijn we naar verschillende tempels wezen kijken. De twee belangrijkste geloven die nepal kent zijn het hindoeisme en boedisme. De verschillen zijn moeilijk uitteleggen maar grootste verschil is dat het boedisme de bevrijding is van het hindoeisme vergekijkbaar met de protestanten en katholieke. Zo tijdens het typen van dit verslag werd ik onderbroken iemand sloeg alarm en was gestoken door een wesp. Wij slapen op de vierde etage van het kathamndu prince hotel dus moesten snel naar beneden voor hulpmiddelen. Nu verder met mijn verhaal. gisteren hebben we voor eerst nepalees gegeten genaamd dahlbath. Dit is rijst met een soort meelbonen en kip. De rijst en kip waren lekker houd persoonlijk niet van de meelbonen. Vandaag nog een andere ervaring opgedaan. Vandaag gezien hoe overledenen werden verbrand. Dit heet pashupatinath. Dit konden we bekijken want hoe meer mensen er zijn hoe belangrijker de persoon in de cultuur van nepal. Maar helaas ga ik weer stoppen want we moeten dingen bespreken voor morgen. Morgen begint het echte werk we gaan beginnen aan het opknappen van de bassischool in Kathmandu. Zonder problemen met de stroom morgen weer een verslag over mijn ervaringen.

• 12 Maart 2014 - 18:04

Leuk verslag Manouk! Succes morgen met jullie 1e dagje, en veel plezier daar!