Nepalese bevolking wat een aardige mensen. - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Manouk Heesch - WaarBenJij.nu Nepalese bevolking wat een aardige mensen. - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Manouk Heesch - WaarBenJij.nu

Nepalese bevolking wat een aardige mensen.

Door: Manouk

Blijf op de hoogte en volg Manouk

25 Maart 2014 | Nepal, Sauraha

Nieuws uit de natuur.

Vandaag heeft de groep van de watch towers vele malen een neushoorn gezien.
Ze hadden ze hard gewerkt dat de verf op was en dat ze zelf hele zwart zagen.
Hier in Chitwan hebben ze een nieuwe manier van verf bij vullen: Men neemt een bijna leeg verfblik en gooit hier een halve liter terpentine bij. Dan heeft men weer genoeg verf voor een aantal uur. Of dit werkt is een ander verhaal.

Vandaag ben ik weer mee geweest naar de landlozen om verder te werken aan de toiletten.
In Nepal kent men de sta toilet zoals men deze ook kent in Frankrijk. De toilet bakken zitten er al in en de vloer is klaar. Vandaag hebben we verder gemetseld en zijn de deuren geplaatst. Helaas kunnen we het niet af maken omdat alles tussendoor moet drogen. Er moeten nog zo'n 5 lagen gemetseld worden en het dak moet nog geplaatst. Daarna willen ze de binnen kant en buitenkant stukadoren. Dit alles hebben wij gesponsord en word af gemaakt de echte vaklui.

Morgen gaan we met vier mensen vissen. Vandaag heb ik al een kijkje genomen hoe de landlozen doen vissen. Samen met twee Nepalese vrouwen ben ik naar de rivier geweest. Ondanks dat het moeilijk was om goed te communiceren was het erg gezellig en mooi om te zien hoe de vrouwen vis vangen voor het eten. Vissen doen ze hier doormiddel van een net. Dit komt omdat er te kleine visjes zitten die bijna niet met een hengel te vangen zijn. De vissen die we morgen vangen schenken we ook aan de landlozen zo dat zij deze kunnen gebruiken voor het avond eten. De twee vrouwen die vandaag mee waren gaan morgen ook weer mee en wilde heel graag met mij op de foto.

Oja wist je dat Nepalese black thea heel er lekker is. We kregen namelijk vandaag bij de landlozen eigen gemaakt thea en deze was erg lekkerrrrr..

• 25 Maart 2014 - 19:24

Jacqueline:

Hallo Manouk,
    Wat leuk dat je morgen gaat vissen met dezelfde 2 vrouwtjes die je vandaag ontmoet hebt.
    En die foto van jullie morgen gaat ook helemaal goed komen

• 25 Maart 2014 - 19:25

Jacqueline:

En nog heel veel plezier de laatste dagen daar!! Liefs MaartJacqFinnCasLoek xx

• 25 Maart 2014 - 19:48

Corrie Mutsaers:

Leuk zeg, vissen met een net! Ook iets voor hier?
    Geniet van de thee. Envande laatste dagen.
    Maak ook veel foto's, ik ben erg benieuwd.
    De verhalen zijn erg leuk.
    Gr Corrie